Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je informatie over veelgestelde vragen.
Normaliter zijn deze te vinden op NiVo of Vlindernet, maar daar kun je natuurlijk niet altijd bij.

Gemeente Overbetuwe
Extern inloggen op laptop na een nieuw wachtwoord

Na het veranderen van je wachtwoord kan het soms verwarrend zijn hoe je
extern op de laptop van de gemeente Overbetuwe in moet loggen.

Wanneer je je gemeentelijke wachtwoord hebt aangepast, moet je de laptop ontgrendelen met het oude wachtwoord.
Daarna, in het scherm waar je je wachtwoord en tokencode invult, gebruik je je nieuwe wachtwoord.

Je wachtwoord om de laptop te ontgrendelen wordt bijgewerkt wanneer je de laptop op
het vaste netwerk in het gemeentekantoor aansluit op de docking station.

Mijn wachtwoord is verlopen, hoe kan ik deze (extern) veranderen?

Om de 60 dagen wordt er van je gevraagd om je wachtwoord te veranderen.
Op het gemeentekantoor krijg je vanzelf de mogelijkheid om dit te doen. Extern werkt dat net even anders.

Sinds kort is het mogelijk om tijdens het aanmelden een verlopen wachtwoord aan te passen.
Je kunt ook, indien gewenst, je huidige wachtwoord veranderen wanneer je wilt.
Zie onderstaande instructie
Handleiding Wachtwoord Vergeten of Wijzigen.pdf

Hou wel rekening met het feit dat je op je telefoon je nieuwe wachtwoord in moet stellen
voor zowel WiFi (op het gemeentekantoor) als SecureHub.


Microsoft Teams

Gezien de huidige situatie en het advies om zoveel mogelijk thuis te werken, hebben we het op
korte termijn mogelijk gemaakt om thuis met elkaar te vergaderen via Microsoft Teams.

Op de telefoon is dit inmiddels beschikbaar. Hier kun je gebruik van maken m.b.v. onderstaande handleiding.
Handleiding Microsoft Teams Overbetuwe.pdf